Katar: ABD-İran müzakere sürecini sabote etmek isteyen taraflar mevcut

Katar: ABD-İran müzakere sürecini sabote etmek isteyen taraflar mevcut

Katar Başbakanı ve Dışişleri Bakanı Muhammed bin Abdurrahman Al Sani, ABD ile İran arasında varılan mutabakatın bölgedeki savaşın sona erdirilmesi açısından önemli bir adım olduğunu söyledi. Al Sani, Pakistan ve diğer bölgesel aktörlerin katkılarıyla yürütülen diplomatik çabaların çatışmaları durdurmayı hedeflediğini ve bu doğrultuda önemli ilerleme kaydedildiğini belirtti.

Müzakereler İçin Kurumsal Çerçeve Oluşturuldu

Al Sani, mutabakatın yalnızca siyasi başlıkları değil teknik konuları da kapsayan bir çerçeve sunduğunu ifade etti. Taraflar arasında düzenli temasları öngören mekanizmanın işlemeye devam ettiğini belirten Katarlı yetkili, Washington ile Tahran arasında nihai bir anlaşmaya ulaşılması için teknik görüşmelerin sürdüğünü aktardı. Bununla birlikte süreci sekteye uğratmak isteyen bazı aktörlerin bulunduğuna da dikkat çekti.

Hürmüz Boğazı ve Bölgesel İstikrar Vurgusu

Katar'ın önceliğinin bölgesel istikrarın korunması olduğunu vurgulayan Al Sani, Hürmüz Boğazı'nın açık kalmasının ve enerji sevkiyatlarının kesintisiz sürmesinin önemine işaret etti. Mutabakat kapsamında İran'ın 60 gün içinde boğazdaki güvenli geçişleri sağlamayı taahhüt ettiğini belirten Al Sani, Lübnan ve bölgedeki diğer gerilim başlıklarının da diplomatik yollarla çözülmesi gerektiğini ifade etti.