
Samsung, On Yıllık 1 Katrilyon Wonluk Yatırım Planını Toplantıda Sunacak
Güney Kore'nin teknoloji devi Samsung'un, Cumhurbaşkanı Lee Jae-myung ile yapılacak toplantıda yaklaşık 1 katrilyon won (648 milyar dolar) büyüklüğünde 10 yıllık yatırım planını açıklamaya hazırlandığı öne sürüldü. Yatırım programının yapay zekâ, yarı iletken ve ileri teknoloji alanlarına odaklanacağı belirtiliyor.
Yapay Zekâ ve Çip Üretimine Büyük Kaynak
Plan kapsamında yapay zekâ veri merkezleri, batarya ve ekran teknolojilerine önemli yatırımlar yapılması öngörülüyor. Paketin en dikkat çeken bölümünü ise Güney Kore'nin güneybatısında kurulması planlanan yeni çip fabrikaları için ayrılması beklenen yaklaşık 300 trilyon wonluk yatırım oluşturuyor.
Bölgesel Kalkınma Hedefi Öne Çıkıyor
Samsung Electronics ve SK Hynix yöneticilerinin de katılacağı toplantıda, yatırımların Seul dışındaki bölgelere yayılması konusu ele alınacak. Güney Kore yönetimi, yapay zekâ ve yarı iletken yatırımlarını ülke geneline dağıtarak istihdamı artırmayı ve bölgesel kalkınmayı desteklemeyi hedeflerken, yeni yatırım planının bu stratejiye önemli katkı sağlaması bekleniyor.






